"dan tetaplah memberi PERINGATAN, kerana sesungguhnya PERINGATAN itu
bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."-51:55

Respond Form ( I'm Independent Distributor Islam...)

Name:
Email Address:
Phone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Terengganu, Kelantan, Pahang
Sabah, Sarawak, Labuan
If I can help you to : Lose Jahiliah
Gain Ukhwah
Build Iman
Improve AlQuran
Healthy Mathurat
Feel Great With Islam
Earn extra Pahala

Click here to put a form like this on your site.

Friday, July 9, 2010

PernahKah KoraNG BeRmiMpi BeRTeMu HanTo...

cerita seram (adakah mimpi selalunya indah..)

sekarang jam menunjukkan 3.42am, pagi yang teramat sangat untuk hari jumaat.. aku baru jer bangun tidor nie pasal dikejutkan dengan mimpi bertemu hanto.. arrghh menyirap btul aku.., aku baru jer tido pkol 2 tadi dah kena bangun balek.. mmg suruh tahajud awal nampaknya..

aku rasa korang semua pasti pernah jgk mimpi bertemu hanto, tak kisah laa hanto apa pon.. coz kali nie aku nak kongsi pengalamn aku jumpa hanto kat dalam mimpi.. lagi2 mimpi yang tengah fresh kat kepala hotak aku nie..mimpi yang membuat kan aku terjaga dari tido sebentar tadi(tgah sakit hati lagi nie..oh!)..

aku cerita serba sedikit keadaan aku kalo mimpi hanto nie.., firstly aku nak cakap, kalo aku mimpi pasti aku tau itu mimpi kalo suasana lain macam jer.. dan apabila aku dah tau itu mimpi selalunya aku boleh kawal mimpi aku... sebagai contoh, aku dulu2 masa mimpi hanto, bila tau jer yang nie sekadar mimpi aku akan cuba untuk berlari daripadanya.. dan perlu diingatkn bahawa bila kita nak lari laju kita kena set bahawa kita nak lari perlahan, nanti baru dia lari laju.., kalo kita berusaha jugak nak lari laju.., alamat nya kaki kita akan jadi berat dan susah nak lari... ok, ini aku cakap bila aku boleh kawal dengan baek laa mimpi..

yang kedua, kalo aku tau itu mimpi, dan aku tak leh nak handle lagi mimpi tue.., senang cakap aku jumpa hanto yang paling seram laa dan aku susah naki lari daripadanya..., aku pasti berusaha untuk bangun dari tidor., memang time nie pikir nak bangun jer laa pasal dah gelabah punya pasal.. dan aku pasti berjaya untuk bangun dari tido, pastu kalo sambung tido blek corfirm dah tak der ape2..

tapi sejak akhir2 nie.., mimpi seram aku semakin menjadi-jadi..
mmg pelik.., smpai aku mengigau-gigau.., sakit hati aku.. aku rasa level mimpi seram aku dah meningkat..

masa tengah cuti sem nie, aku boleh mimpi jumpa hanto kat kebun aku.., sebijik suasana kat kebun aku, kereta nisssan sunny yang aku selalu bawak kat kebun pon ader jgk.., dlm mimpi tue aku tengah bwk jugak nissan sunny tue..ish, memang sebijik laa cm suasana aku gi kebun.., tapi bila aku dah start jumpa hanto dlm mimpi aku tue, dan tak tahan betapa seram nyee hanto tue.., dan aku start tau itu hanya mimpi.,pastu trick lari laju yang selalu aku praktikan untuk melarikan diri tidak berjaya.., so aku pon minta laa agar cepat2 bangun dari tido.. dan aku berjaya..yeah!!.

aku melihat sekeliling ruang bilik aku.. cisss!! lembaga tu tak nak lepaskan aku., aku dah jaga pon dia ader juga..,erkk..!! bertmbah seram laa aku.. time nie korang jgn cakap laa.. surah apa aku tak baca.., ayat qursi semua aku baca, tapi tak menjadi.. yang tak leh tahan lagi bila hanto nie mula menindih aku... aku rasa berat beb,,, sesak nafas aku.., aku mula2 malas dah nak layan.., aku pejam je laa mata,, malas nak lawan pasal dah ngantuk sangat kerna aku tido 2.30 am masa tue, ingat nak tgok brazil main tapi dah ngantuk sgt, aku tido jer laa... tapi memandangkan makhluk nie lama sangat menindih aku, aku jadi menyirap.. dah laa aku tido lambat. esok nak gi kebun plak.. jadi aku nekad untuk melawan.., aku meronta-ronta nak bagun.. akhirnya aku berjaya jgak.. dan membuka mata, aku lihat kakak aku didepan aku sedang melihat dengan pandagan tajam.. papp..!!! "ko nie kenapa bang..!!!.." pastu dia terus blah dari bilek aku..aku plak masih tercungap-cungap.., fuhh..fuh.., "ish.. tak boleh jadi nie.." aku terus pegi tido tmpat laen, seram aku nak smbung tido kat situ sorang2..
lupa nak cakap. kakak aku masa nie dah jaga pasal nak buat kerja dia, nasib baek dia kejut aku pasal aku mengigau.., dia ingat aku main2 tue yang dia marah.., pasal menakutkan dia jugak yg sedang buat kerja..hehe

esoknya, masa aku gi kebun gan bapak aku.., bro endon yang selalu lepak gan aku tanya aku."semalam ko ader mimpi ape2 tak bang"... ish maner dia tau aku mimpi malam tadi.. pastu aku cerita laa mimpi aku tue.. pastu dia tanya aku.., semalam ko meracun kat sawit belakang tue ker..? aku cakap "aar., naper..?" "ish, tmpat tue mmg keras sket, tu pasal owner dia pon tak berani datang tgok kebun dia., just upah orang jer .."
aku ingat ke bro endon nie mmg tau aku mimpi ngeri, rupanya sekadar tanya pasal nak no ekor untuk beli hari ni, tu tanya aku mimpi apa..ceh..!! tapi pasal aku cerita aku bwk nissan sunny dlm mimpi tue, so dia amek laa no kereta tu...

pagi buta nie, sejarah berulang kembali.., aku mimpi hanto lagi., kali nie memang sangat teruk., pasal kali nie mimpi yang sebijk juga macam real.., sebelum nie aku sekadar nampak lembaga hitam jer.., sekarang dlm mimpi tu aku jumpa direct face to face.., banyak plak tu bilangan dia.., siap pakai kain puteh lagi.. ish, memang seram laa.., dan bila aku tau nie mimpi dan aku tak boleh mengawalnya,, so aku cuba untuk bangun.., dan apabila aku telah berjaya keluar dari mimpi tu, aku ader masalah lain plak.., coz aku rasakan roh aku dah masuk tubuh tapi badan tak leh gerak..aku hanya mampu tengok sekeliling bilik jer dengan pandagan mengantuk..dan aku nmpak member aku yang lagi tadi main ladtop ader kan hujung bilek.. aku try untuk bangun tapi pasal dah tak boleh so, aku terlelap laa balek..

ishh.. kalo terlelap terus takper...,nie boleh plak mimpi hanto aku sambung balek..arrghh..seram2.. aku tak tahan...
dan perkara aku terjaga tapi takleh gerak badan pastu terlelap balek berulang 2,3,4 kali juga..dan kali terakhir, bila aku btul2 dah seram gila2 punya dan aku takot untuk terlelap balek, aku pon meronta-ronta untuk bangun smbil cuba minta bantuan member aku yang kat hujung blek tue, tapi suara aku seakan tersangkut.. aku cuba gak untuk bangun.. dan aku berjaya..

pastu aku tengok sekeliling.., dan aku pegi kat member aku yang kat hujung tadi.. aku tengok dia bergelak gan member aku sorang lagi.., cisss..!! rupanya dia gelakkan aku.. pastu aku cakap arr aku mimpi hanto.., diaorang terus gelakkan aku.., diorang ingat aku main2 masa meracau2 tu.. diorang kata aku bunyi erkk..erkk smbil tangan bergerak.. aku tanya banyak kali ker aku buat cam tue.. diorang cakap byk kali gak.., sekejap ngigau pastu senyap.. dan yang paling lama masa yang last tadi..

aku yang mendengar diorang cakap cam tue.., jadi rasa cm nak marah..,
"apsal ko tak kejut aku tadi, separuh mati aku nak bagun tau..yang last tue lama pasal aku dah lepak dah, tue cuba bangun sungguh2.."
"laa.., tak pernah cakap pon suruh kejut"
diorang yang mendengar hanya ketawakan aku, juga seolah2 mempermain2kan aku..
"arrgghh ko tak kena lagi boleh la cakap, kalo ko dah kena baru kau tau.."

pastu aku ingat nak terus tido dekat dengan diorang, tapi bila pikirkan mimpi tadi yang paling seram aku kena,, terus tak jadi, aku bukak ladtop terus tulis entry nie...

teringat juga aku masa kecik2, aku selalu gelak kat bapak aku bila dia mengigau.., dan mak aku mesti cepat2 datang kejutkan dia.., pasal bapak aku selalu jgak mengigau,, jadi kitaorang adik beradik dah tau perlu buat aper.. gelak pastu kejutkan bapak aku.. gelak bukan pasal apa, mmg lawak laa kalo bapak aku mengigau..

sekarang, aku plak yang kena, dan aku tau hikmahnya kenapa kena kejutkan orang yang mengigau nie..mungkin dia mimpi seram cam aku juga..dan pasnie aku rasa aku tak leh nak gelakkan bapak aku lagi.., pasal aku sendiri pon dah terkena..taubat beb..!!!


cerita seramp/s:aku masih lagi seram nak tido semula nie..oh!



13 comments:

ibnusina said...

Salam..

aku tak pernah mimpi pasal hantu..woha!

miwwa J said...

takutnye!!

Anonymous said...

pis b upon u..
haha(gelak jhat).~tp gurau je~
agak klako gk citu 2 bro..
ckit lg,haha...
emm,ye lah belom kena bleh r glak kan..hehe..
xpa2,pas ni bt la ap y perlu sblm tdo..+ plak,ble tmpt baru..
pape pon,slmt la bro pas ni..jgn tkot2 lg.. pesan kt shbat2 sbilik tlg kjutkn klu ia brulang kmbali..
mg slmat sntiasa..

Anonymous said...

haha...ni cam filem horror komedi jer..leh wat short filem ni

http://hyesung000.blogspot.com/ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
cik panadol said...

mase kecik penah mimpi arwah nenek jd hantu masa malam arwah meninggal...

shahniz89 said...

ibnusina- tu pasal ang gelak kat aden nie.., kalo dah mimpi baru tau..

miwwa-erkk.! aku seram jer..

anonymous-kalo letak nama lagi baek..leh aku singgah..

shahniz89 said...

cik penadol- erk..!! seram gak tu.. harap jgn dtg dlm mimpi aku mlm nie..

shiyda said...

adeyh . tetibe lak ase seram neh . tkot lak nk tdo mlm ni . huu

n@jwamz said...

sirius...sgt takut okke...even cerita je pn...

sgguh ak penakot! eish3

zulkbo said...

salam..
mak aihh..ada hantu ke?
he he..larikkkk..minta
di jauhkanlah biarpun
dalam mimpi..nauzubillah.
yang nyata mimpi mainan tidur
bergantung pada cara hidup
dan kelakuan kita yang membawa
pada mimpi bila tidur nanti..

shada | wentz said...

huhu..sabar ye..?

shada pon lately kerap gak mmpi2 mcm ney.

so sblum tdo prepare dah letak yassin ngn al-quran dkt sebelah.alhamdulillah dah ta mm[pi da.wee~ (:

babynicely said...

klu rasa cam sedar tak sedar tp sebenarnya sedar tp xle gerak tu ko kena sedaya upaya gerakkan ibu jari kaki supaya segalanya terlepas..tu pesan ustaz dulu masa aku sekolah lagi..