"dan tetaplah memberi PERINGATAN, kerana sesungguhnya PERINGATAN itu
bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."-51:55

Respond Form ( I'm Independent Distributor Islam...)

Name:
Email Address:
Phone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Terengganu, Kelantan, Pahang
Sabah, Sarawak, Labuan
If I can help you to : Lose Jahiliah
Gain Ukhwah
Build Iman
Improve AlQuran
Healthy Mathurat
Feel Great With Islam
Earn extra Pahala

Click here to put a form like this on your site.

Saturday, July 31, 2010

Info Palestina Malaysia..

palestin -kesedihan meliputi tubuhku-

pada mingu lepas, satu program tentang info palestin telah dibuat didalam surau. program yg telah dirancang dengan teliti dan lebih bersifat untuk menarik lebih ramai mad'u untuk ditarik kedalam halaqah untuk tahun ini..

walaupon aku rasa isu tentang palestin telah lama, tapi bukan semua orang tahu akan hakikatnya, masyarakat hanya telah terbuka sedikit mindanya mengenai palestin setelah isu provokasi yg dijalankan oleh rakan2 seperjuagan kita untuk menerobos tembok sekatan zionis dengan mavi marmara demi menghantar bekalan makanan. walaupon sebenarnya mereka sedia maklum tidak akan lepas dari sekatan zionis ini. tapi mereka berjaya membuka mata masyarakat tentang isu ini.

tapi sejauh manakah masyarakat faham akan isu sebenarnya, bahawa isu ini bukan sekadar isu kemanusian semata-mata, tapi lebih kepada isu umat islam..

teringat plak aku ketika di matrik dulu, sememangnya dakwah yg aku jalankan dari dulu, kini dan mungkin tidak selamanya, lebih bersifat illegal dan underground. setelah berkumpul semua ikhwah, kami diarahkan untuk membuat poster tentang kekejaman zionis dan pemboikoitan barang2 mereka. hehe.., juga hendaklah ditampal secara senyap2 ketika tiada orang. biar menjadi tanda tanya saper punya kerja nie..,sampai2 kami terpaksa datang dalam 4-5 pagi semata2 nak tampal poster nie..arghh,tak lupa gak main nyorok2 gan pak gurd, takut kena syak apa2 plak nanti... dan yang lebih penting, diakhir provokasi dan mesage2 nie. kami akan bilik ke bilik untuk mengutip derma untuk palestin plak..(bab kutip derma nie ader sedikit konflik dgn ajk surau...)

Saat langit berwarna merah saga
Dan kerikil perkasa berlarian
Meluncur laksana puluhan peluru
Terbang bersama teriakan takbir

Semua menjadi saksi
Atas langkah keberanianmu
Kita juga menjadi saksi
Atas keteguhanmu

Ketika yahudi-yahudi membantaimu
Merah berkesimbah ditanah airmu
Mewangi harum genangan darahmu
Membebaskan bumi jihad palestina

Perjuangan telah kau bayar
Dengan jiwa, syahid dalam cinta-NYA


-shoutul harakah-

sememangnya aku corfirm bukan semua orang alert dengan info palestin nie.., dulu aku ader baca satu entry nie.., betapa ader sorang mamat nie, suka suki jer dia kutuk orang2 yang tak kenal saper mustafa kemal ataturk.., dengan kereknya dia berkata.."masa kecik2 dulu bapak aku dah cerita dah pasal pengkianat umat islam nie.." (erk..! lebih kurang laa.., aku tak ingat sgt..).. cehhh..,siap cakap korang yang dah besar nie pon tak tau saper mustafa kemal ataturk, (mamat nie marah pasal ader orang tanya dia saper mustafa kemal ataturk nie... )cisss.., menyirap plak aku tgok cara mamat nie cakap, aku tau la yg hang tue background keluarga islamic, skolah islamik..dan mcm islamic laaa... aku start tau benda2 nie semua pon pasal aku join tarbiyah, kalo tak sampai mati pon aku kenal mustafa kemal artaturk nie bapa permodenan turki. ishh.patutnya ko yang sedar umat islam sekarang nie tak kenal pengkianat tu,patutnya ko berasa sedih, bukan nyer nak meredah2kan mereka.. sedih pasal mereka2 nie bukan tak nak amek tau.., tapi dah lahir2 jer dah diterapkan doktrin2 sekular, background family sekular, sekolah sekular, dan macam2 sekular lagi daa.. tak cam kau, yang lahir2 jer bapak ko terus ajar dengan nilai2 islam.. dan tugas ko bila dah didik dengan nilai2 islam nie.., gi laa dakwah orang plak(aku pon oh!..), sampaikn aper yang tak pernah didengar oleh masyarakat.. bukan dok kutuk orang atas kebodohan mereka mengenai islam..(ishh.. terlajak plak aku.., aku nak tulis pasal palestin laa bukan mamat nie...)

sememangnya kita sedia maklum, yang palestin nie direbut oleh 3 agama, iaitu yahudi, kristian dan islam.. semuanya ader alasan tersendiri kenapa nak sangat palestin nie..,

saper yang menguasai palestin, pasti akan menguasai dunia..
-saladin-

kita sendiri sedia maklum, yang jiran palestin nie iaitu mesir pon buat dont know jer.., siap tutup pintu sempadan tak kasi rakyat palestin dapatkan bekalan dari sana.. mmg hampeh betul pemerintah mesir nie.., yang diharapkan cuma aktivis2 islam kan saner jer laa yg boleh membantu rakyat palestin nie iaitu ikhwanul muslimin. nak hantar bekalan pon terpaksa ikut terowong bawah tanah yang muat2 badan jer leh masuk.. dan dikatakan terowong nie kalo nak masuk stamina kena tinggi gak pasal oksigen tak cukup kat bawah tanah tue.. silap2 boleh mati..

aper yang kita boleh buat dan bantu hanyalah sekadar memboikot barangan dan produk2 yang dikatakan menyalurkan dana bantuan kepada zionis nie.. kalo cerita bab boikot plak mesti ader yang tak puas hati.. kalo kita boikot cam ner orang islam nak cari makan sebab pekerja kebanyakkan nyer orang islam..dan mcm2 lagi alasan daa..

“Wahai orang beriman, sesungguhnya orang-orang Musyrik itu Najis, maka janganlah mereka dibenarkan menghampiri Masjidil haram setelah tahun ini…”

kalo kita tgok ayat quran nie, ALLAH melarang orang musyrik dari melakukan umrah di baitullah.., bukankah itu telah menyekat sumber ekonomi pertama umat islam pada waktu itu yang bergantung kepada orang2 nie sebagai pelangan mereka.. tetapi ALLAH menjawab keresahan mereka ini..

“..jika kamu takut miskin, maka kelak ALLAH akan mengkayakan kamu daripada kurnianya…” (Surah at-Taubah [9]:28 )..

sudahkah kita lupa akan janji ALLAH ini..?

p/s:saperkah yang bakal menjadi salahuddin al
-ayyubi ke2...

2 comments:

Abu Luqman said...

salam ziarah malam malam....tnet slow mlm ni

mir_ah said...

mri sama2 kita boikot brng israel..
walaupon ia (maybe) utk kita memboikotnya..tp kita bisa usaha..right??

BTW..thumbs up 4 ur post..ana sgt ske post ni..very nice!!=D