"dan tetaplah memberi PERINGATAN, kerana sesungguhnya PERINGATAN itu
bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."-51:55

Respond Form ( I'm Independent Distributor Islam...)

Name:
Email Address:
Phone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Terengganu, Kelantan, Pahang
Sabah, Sarawak, Labuan
If I can help you to : Lose Jahiliah
Gain Ukhwah
Build Iman
Improve AlQuran
Healthy Mathurat
Feel Great With Islam
Earn extra Pahala

Click here to put a form like this on your site.

Friday, August 13, 2010

DiManA Anak aNdA BeRadA SeKAraNg..?

-ketika nikmat ramdhan masih lagi dapat dikecapi-

tadi seusai aku solat magrib, aku terima mesej dari adek aku..

"Abg ada amik al quran adk yg kcik yg abg bg tu x?"

"Erk..!
Haha..abg pnjam laa...Sory2..Nape nk gna ke..?

"Dh agak dah..Ptot r x de kt umah..yela..nak gne..ish3..dh kne pkai yg bsr pny.."

"Hehe..nant blek abg kasi plang semula err..Pkai la dlu quran besar tu dlu..lgpn brabuk kalo x di gna.."

"Hohoho..ok2.."
(perbualan dua insan tamat..)

******************

awal ramdhan nie, aku mengambil keputusan untuk tidak pulang berpuasa bersama keluarga, dan ini sebenarnya melangar etika2 dalam hidup aku, kerana kebiasaan nya pasti aku cuba untuk pulang ke rumah walau barang seketika cuma. Tapi beban yang aku pikul semakin berat, amanah dan kepercayaan terletak dibahu aku dan komitmen yang tinggi diperlukan untuk mengimbangi setiap daripadanya.

kerinduan pada keluarga tercinta semakin menebal, aku ingin pulang. Lebih2 lagi, aku melihat ramai student telah pulang kerumah menemui keluarga masing2. Ini dapat dilihat apabila jemaah dimasjid berkurangan dan lebih ketara lagi apbila saf2 yang penuh ketika terawih hanya tingal 2 saf sahaja., erk..! hati aku sayu..masih rasa nak balek..

fikiran aku kusut, hanya bacaan quran dapat menenangkan fikiran dan hati aku saat ini. tenang.. tenang.. dan cuba laa tenang ok..

p/s:macam mana nak study kalo macam nie laa gayanya..

10 comments:

qila~ said...

salam..sme la,puasa ni x dpt blik umah coz weeknd sgt full,de kls..xpe2,stiap kjyaan prlukn pgorbanan..slmt b'puasa n b'ibadat ya~

shahniz said...

wasalam..
nampaknya tak dapat laa kita sambut awal ramdhan bersama family...isk2..huk2..
setiap pergorbanan pasti ader kemanisan diakhirnya...
selamat berpose n beribadat juga...

ibnusina said...

Tenang akhi, ana pun nak blk juge..sob3..

shahniz said...

huk2.. always busy... tiada rehat tuk orang cam kita nie nmpaknya..

salji89 said...

kerinduan yee. haha
takpe la, sekurang2nye dgn adenye ko, bole menambahkan jemaah masjid utk solat tarawih.

takpe, bekorban sikit utk berjaya.

shahniz said...

isk..anak mane yg tak rindu kat keluarga dia..
hehe..solat kat surau kecik jer..

salji89 said...

huhu saba je la.
aku pown penah mengalami jugak. masa zaman diploma dulu dulu. haha
aku lagi jauh. bangi-ipoh. huhu

+akufobia+ said...

hilang mereka,masih ada DIA.

ibnu ghazali said...

kami di utp ni, hujung-hujung minggu selalu pg ziarah-ziarah.

hari sabtu haritu ziarah KL, ziarah area perak..

yang kedepan, tak lama lagi nak ziarah tempat lain plak~

shahniz said...

ibn ghazali-hehe..senang2 datang la silaturahim ke melaka..mcm2 ada..