"dan tetaplah memberi PERINGATAN, kerana sesungguhnya PERINGATAN itu
bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."-51:55

Respond Form ( I'm Independent Distributor Islam...)

Name:
Email Address:
Phone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Terengganu, Kelantan, Pahang
Sabah, Sarawak, Labuan
If I can help you to : Lose Jahiliah
Gain Ukhwah
Build Iman
Improve AlQuran
Healthy Mathurat
Feel Great With Islam
Earn extra Pahala

Click here to put a form like this on your site.

Friday, June 17, 2011

Laskar Pelangi

(sepanjang Latihan Industri nie aku lebih banyak menonton, kalau bahasa mudahnya bedah movie. Cerita ini banyak mengigatkan aku zaman susah2 nak gi skolah dulu,.. oh!. kalau nak cerita zaman sekolah aku memang panjang.)

Pelangi ku,

saat kau hadir menolak gundah si taufan,

kanak2 riang melihat mu,

menunjuk-nunjuk ke arah mu seolah kau lah bintang harapan..

 

Pelangi ku,

ingin ku berlari mengejar mu,

ingin ku selalu memandang mu,

izin kan juga ku sebut nama mu satu persatu,

kerna aku yang selalu merindui mu,

merindui keindahan warna2 mu.

Pelangi ku,

kedatangan mu membawa seribu kenangan,

merenung mu mengimbas zaman persekolahan,

seolah kau yang menjadi saksi peristiwa semalam..

kerna peristiwa semalam pasti menjadi sejarah hidup ku.

 

Pelangi ku,

ku titipkan camar rindu ku pada mu,

yang bisa membisik kan kata2 syahdu,

kata2 yang terakhir dari ku,

kerna ku tahu kau pasti akan meninggalkan ku,

pergi mu seolah tidak akan kembali lagi…

p/s: tetiba teringat plak lagu sudirman “pelangi petang”. lagu feberet aku dulu.

0 comments: