"dan tetaplah memberi PERINGATAN, kerana sesungguhnya PERINGATAN itu
bermanfaat bagi orang-orang yang beriman."-51:55

Respond Form ( I'm Independent Distributor Islam...)

Name:
Email Address:
Phone No.
Occupation
Where do you live? KL, Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Terengganu, Kelantan, Pahang
Sabah, Sarawak, Labuan
If I can help you to : Lose Jahiliah
Gain Ukhwah
Build Iman
Improve AlQuran
Healthy Mathurat
Feel Great With Islam
Earn extra Pahala

Click here to put a form like this on your site.

Friday, August 5, 2011

Tipah Tertipu Bang..!

 

Anda pernah kena tipu?

Pernah tengok cerita BANG BANG BOM tak?

PRANG?

WAKENABEB?

image

aiks, semua tak pernah…

haaaa.., amacam kalau APRIL FOOL..

alaaa, jangan la tipoo… mesti pernah kena kan.

cuba ingat balek, time zaman sekolah dulu..

sampai nangis2 pasal kena tipoo tue..

cuba ingat..

ingat..

laa.. ingat laaa btol2..

yang time tue anda dikenakan oleh kawan2 sekelas tue..

haaa, ingat pon.. bagussss anak mak..

amacam perasaan time tue ada mau nangis tak? (jenis budak gembeng)

sedih,kecewa, rasa nak bunuh diri..erh, lebih2 pulakkan..

ker ketawa atas kebodohan diri sendiri..hahaha.. ;p

tak kisah la pon kan..

yang penting kita jangan mudah tertipoo lagi..

dan lagi penting….

sangat penting…

SEyess tak tipOOO..

memanggggggg…. sangatttttttttt… PeNTING laaaa..

jangan la kita diperdaya dan mudah ditipoo oleh SeTONNN

seperti mana moyang kita dahulu..

image

Lalu setan memperdayakan keduanya dari surga sehingga keduanya dikeluarkan dari (segala kenikmatan) ketika keduanya disana (surga). Dan Kami berfirman, “Turunlah kamu! Sebahagian kamu menjadi musuh bagi yang lain. Dan bagi kamu ada tempat tinggal dan kesenangan di bumi sampai waktu yang ditentukan.” (2:36)

"Ia (syaitan) berkata, 'Ya Tuhanku, Kerana Engkau telah memutuskan bahawa aku sesat, pasti aku akan menjadikan hal-hal di muka bumi terlihat baik bagi mereka (manusia) dan aku akan menyesatkan mereka semua, kecuali hamba-hamba Engkau yang terpilih di antara mereka'." (15: 39-40)

haaa.. pasal kena tipoo gan SeTONNN laa moyang dan kita2 nie terhampar kat sini tau..

isk..isk..huk..huk..sob..sob.. sedih2..

erh, macam tak takOOT pon,

SeTONN nie macam2 cara tau nak BANG BANG BOOM kita tau…

w0005

Bila suruh solat awal waktu bukan main liat lagi.

Lagi 5 minit waktu solat, time tue laa mata mula mendayu-dayu..

hehe, pengalaman orang tua2 kot.. tue yang tahu.

w0116

Sesungguhnya orang2 mukmin itu bersaudara, kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu (yang berselisih) dan bertakwalah kepada ALLAH agar kamu mendapat rahmat.

kadang2 tue sampai gaduh gan kawan2..

alah hal kecik jer pon..

jangan tak bertegur lebih 3 hari sudah..

berdosa tau.. tuuuuuuuuuuuuu..

ok, banyak lagi nak bagi contoh..

tapi dah penat..

yang baca pon lagiiiii laaaaaaaa penatkan…

nie last contoh…

pp0368

“Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (33:59).

ok, iman dah tergugat..

mudah-mudahan kita dapat la menjauhi segala PRENG, WAKENABEB, BANG BANG BOM daripada SeTONN nie.

w0074

"Dan jika kamu ditimpa suatu godaan syaitan, maka berlindunglah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (7:200)

 

akhir kata pesanan dari penaja:

Wahai anak cucu Adam! janganlah sampai kamu tertipu oleh setan sebagaimana halnya dia (setan) telah mengeluarkan ibu bapakmu dari surga, dengan menanggalkan pakaian keduanya untuk memperlihatkan aurat keduanya. Sesungguhnya dia dan pengikutnya dapat melihat kamu dari suatu tempat yang kamu tidak bisa melihat mereka. Sesungguhnya kami telah menjadikan setan-setan itu pemimpin bagi orang-orang yang tidak beriman. (7:27)

p/s: kena tipooo dengan manusia bleh kita gelak2 lagi, kena tipOO dengan SeTONN, alamat menangislah tak berlagu laa…(NAK TUJU LAGU..plsssssssssss)

8 comments:

mR.bUnY said...

jd mintak doa la byk supya tdk mudh terpedya debgn hsutn syton or manusia brtpengkn syton.hihihi..nice entri

cik tikah said...

nice entry!!! cik tikah love it :)

Anonymous said...

sy suke jgk entry ni sama cam cik tikah :)

smga dapat menulis isi yg kreatif lg masa akan dtg.

di sebalik santai ada hikmah yg blh di kutip.

keep it up bro!

izzatzainal.com

ucu keyna said...

tipah tergode bang..hehe ^_^
best3...
mudah difahami..
entri akhi mmg best2 la...
terbaek ^_____^

N A T A S Y A ツ said...

suke en3 nie ;)

shahniz said...

mrbunny- same2 lah kita berdoa kan..huhu

ciktikah- tq2 :)

ijat- doalah spaya kitee sentiasa ader idea nk mnulis..

ucukeyna- ish2..jgn mudah tergoda kan merana pula.. :)

natasya: tq2 :)

Princess Nusy said...

pndai btul buat entry..peringatan dgn pndekatan yg bgus..ske2.. =)

farhana_aziz said...

nice entry!really enjoy it..:p